Tuesday, January 11, 2011

KASUT HILANG BUAT SEMENTARA

semalam, 10/1/2011,, ada mesyuarat untuk rumah2 sukan. biha rumah sukan warna hijau,UPM --setiap rumah sukan, ada nama U tw..  huhu.. hebat ta?
em,, mesyuarat tu start lepas habis subjek dekat dalam jadual tu.. kira waktu balik lah kn. mesyuarat tu buat kat surau kelas...sempit laluan masuk surau tu, berhimpit, menghimpit lalu terhimpit,, hoho. 

sebelum masuk surau, biha letak beg kat laluan masuk tu, letak kasut dekat sebelah beg tu. pastu, masuk lah. dengar pemilihan pengerusi, naib, setiausaha, bendaharai.. AJK.. n blablabla.. yang xbest nyer, ada latihan setiap ari isnin, mula pukul 3.30 petang. :( tak suka masuk acara,!! kalau sek rendah dulu, suka lah. :D hmmm.. tapi tak pe. biha dengar jer..(dalam hati, nak je aku balik sekarang juga)
sebenarnya, biha dah terasa tak sedap hati bila fikir tentang kasut kat tempat laluan masuk tu. biha takut nnti budak2 sepak,sengaja sepak,tersepak, nnti kasutnya entah kat mana.. tapi tak pa, biha cool je, tenang2.. (mata dah kuyu, sebab ngantuk dan tak berminat nak pergi mesyuarat tu)

bila dah habis mesyuarat, semua murid berpusu-pusu keluar dari surau kelas tu. biha dah risau dgn kasut biha :( takut je hilang.

tututuuutttt,,,,jenngjengjeng3!! hah! kasut!! mana? mana? 
biha cakap dekat kawan biha, fika. ''fika, awak lama lagi tak nak pegi kelas? kalau lama, tggu kita nak cari kasut k'' (muka cemas, rasa panas je pipi ni. biha tak nak t, balik sekolah kaki ayam. :( tak nak..
biha kehulu kehilir, cari kasut, jumpa yang sebelah kanan, tapi yang sebelah kiri tak da, :( MANA?? cari lagi, terjengah2, tertoleh2. tengok muka orang, tengok awan.. hohoho, konon muka tenang lah tu.. hu...

ALL OF SUDDEN, fika(kawan biha) ternampak kasut kat situ. situ je. dekat je.. huk2, biha cek2 lah.. oh ye ! my shoes!!!!! ALHAMDULILLAH, dalam hati. huu..
cepat2 biha ambil, dan terus pakai cepat2 sebab nak balik cepat, n sebab kawan biha tu, ada kelas tambahan Bahasa Melayu. ngn cikgu Zainal. :) goood2 teacher.! huhuhu

yang biha geramnya, bila tengok kasut sebelah tu, YA ALLAH, kotor yang amat ! sebagai contoh---


ha, tengok kasut tu, buruk kn? mcam gitu lah, tapi kasut biha warna hitam, nasib baik, tak nampak sangat kotornya kan.

dalam perjalanan nak tunggu bas,

dubdabdubdabdub... biha masih cemas sebab hilang kasut tu, dah lah balik sorang2, :(.. huh.. apa pun,nasib baik jumpa kasut, walaupun kasut tu, tidak dalam keadaan yang baik, dan menyenangkan.. hee.
so, pasni, kalau nak masuk kelas yang kena buka kasut, standby plastik, masukkn kasut dalam plastik dan bawa masuk kelas tu k, lebih selamat, dan senang. !! 


2 comments:

Anep Cenation said...

guna alarm..senang ckit carik kasut nyer...

nabiha erin said...

hehe, mmg dlm prncgan XD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...