Friday, September 2, 2011

KELEBIHAN SURAH YASIN AYAT:58

ASSALAMUALAIKUM


*beberapan potongan ayat surah yasin

seperti yang kita tahu, surah Yasin banyak fadilatnya, bukan setakat dapat melindungi diri malah dapat menyihatkan tubuh badan kita :) pernah tak kalau dekat sekolah/ baca yasin ramai-ramai kita disuruh untuk baca sirah yasin ayat yang ke:58. 

salamun qaulam mirrabir-rahim
3kali, right?? pernah tak korang terfikir kenapa?? biha pun tertanya-tanya. kenapa kena ayat tu yang kena baca 3x? kebiasaanya, selepas baca 3x kali kita akan senyap (buat hajat masing-masing). jadi, disebabkan biha agak musykil, semalam sewaktu beraya di kampung biha mengambil kesempatan untuk tanya atok. yeah! sebab atok lebih berpengalaman. dia dah timba ilmu sejak kurun lama. hehehe. 


biha: atok , angah (biha) nak tanya. apa kelebihan baca surah yasin ayat ke:58??                      atok: ayat tu, selalu dibaca 3kali dan kita buat sesuatu hajat. insya-Allah makbul. tapi selalunya, atok buat hajat dekat ayat yang akhirnya ''mubin''. 
hah! selain ayat:58. ayat2 yang hujungnya, ada ''mubin'' pun boleh buat hajat selepas baca. korang boleh rujuk dekat sini. kata atok, ada 7 ayat. jadi, 7 kali kita boleh buat hajat sewaktu baca yasin. selain buat hajat, biha ada dapat sumber dari GOOGLE bila kita rasa pening kepala / migrain, kita boleh baca ayat:58 ni sebanyak 3x juga. okay, sampai sini jelah perkongsian ilmu untuk hari ini. 


terima kasih kerana sudi membaca. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...