Wednesday, January 25, 2012

MEREMANG BULU ROMA TAIP ENTRI INI


hari ni, biha ter-tiba nak update entri pasal hantu. 

ghost !

sape pernah nampak? orang kata, kalau mengalami dunia TERSEMBUNYI ni, *dah macam rancangan tv3 pula kan. orang kata : jangan cerita dekat orang lain, nanti seolah-olah kita ni menyeru DIA pulak kan. hehe... tapi tak salah kalau biha nak 'share' ^^

bismillahirrahmanirrahim

kejadian ni terjadi sewaktu biha sedang menduduki musim peperiksaan dan berada di asrama. mid-year exam ! ofcoz kena study hard. tulah , padan muka ! malas sangat, bila dah akhir-akhir baru nak belajar *bisik hatiku. malam tu, tepat pukul err..emmm, berapa ek? yang penting tengah malam, mungkin 1/2 pagi kot. :] ramai yang dah tidor, tapi biha je syok belajar dengan kawan dekat satu meja yang hanya berlampukan lampu belajar. samar-samar je waktu tu . scary nyeerrrr !!!


tapi biha tak tahu lah kenapa malam tu , dan hari tu, biha rasa penat sangat, badan rasa lemah dan tak bermaya. :[ lalu, biha terus meletakkan kepala yang semakin lama semakin berat.. dan biha terlelap. tapi terlelap sekejap je, sebab tiba-tiba biha terbangun tanpa sebab. seolah-olah ada someone yang panggil. kawan biha yang ada dekat sebalah, sedang khusyuk membaca buku teks sejarah ! besok sejarah. biha yang masih terkontang-kanting sibuk menyelak-nyelak helaian buku walaupun waktu tu biha masih mamai-mamai. all of sudden, biha terpandang satu penjuru ni. tapi sebelum biha respon sesuatu, biha sempat bertanya dekat kawan sebelah, AIN namanya. 

''pukul berapa , ya?''

biha tak ingat apa yang dia cakap. haha XD that's why, biha tak tahu kejadian ni terjadi pada pukul berapa.

selepas je biha tanya, biha terus beralih arah pandangan mata ni dekat satu penjuru. biha nampak satu lembaga, tapi tidak jelas rupa parasnya. seperti asap / kain putih / sesuatu yang berwarna putih. dengan kehairanan, biha baru pegang tangan Ain, niat hati nak bertanya, 

''siapa tu?''

tapi sebelum sempat biha tanya, lembaga tu bangun. waktu tu biha tak rasa apa-apa. takut? risau? jerit? nangis? semua tak ! biha kaku. hanya badan yang boleh gerak, tapi mulut langsung tak boleh bercakap. tanpa membuang masa, melepaskan peluang untuk melihat apa yang benda tu buat, biha ikut lah gerak geri dia. dia bangun, biha tengok benda tu jalan. ya ! ada kaki ! tapi mana kaki dia?? mana? biha tak nampak apa-apa. seperti asap-asap yang berterbangan saja. dia jalan, sampai biha terbongkok-bongkok untuk lihat apa yang benda tu lakukan. dia jalan ke sana ke sini. dan tiba satu tempat dia terdiam. waktu tu biha sedang meniarap, biha terpaksa niarap sebab penglihatan biha terhalang disebabkan ada katil. so, daripada bawah je biha tengok.

TIBA - TIBA !!!





biarlah ia menjadi satu kisah misteri :)
malam tu merupakan malam paling pelik biha pernah alami dalam asrama. biha tertidur atas meja, tertidur atas lantai. yang sebelum ni biha tak pernah buat.. mungkin benda tu nak main acah-acah je dengan biha. hihi. keesokan harinya, biha cuba muhasabah diri, apa yang biha buat? segalanya masih tidak diketahui. btw, harap tak terjadi lagi.

hmm. YA ALLAH, KAU LINDUNGILAH DIRIKU !

p/s : terimakasih kerana sudi membaca . hihi



2 comments:

IR SHARMIZA said...

ternampak 'benda' tu masa zaman budak-budak lebih baik daripada dewasa. rasanya lahh
sebab zaman budak dulu kalau nampak lambat sikit nak pk bukan-bukan
kalau dah tua ni baru nampak mesti macam2 terlintas kat kepala ;)

nabiha said...

oh yaa, betul jugak.. thts why, biha terdiam bile nampak :))
bila dh tua nnti, msti dh agak apa benda tu kn. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...