Sunday, March 11, 2012

PENJARA PUDU YANG BER'HANTU'

ASSALAMUALAIKUM
hari ni, biha tetiba nak cerita pasal penjara pudu. actually, biha minat dengan misteri penjara ni. biha teringin sangat nak pergi, nak masuk untuk mengkaji ..bukan untuk menjadi pesalah.. huhu :D  syok tau! biha suka penjara pudu ni sebab penjara ni paling lama n besar kn?
tapis sekarang dah tutup dan dah dirobohkan pun.. :( biha bertambah minat bila tengok cerita DAKKOLIN DAKKOSI dekat ASTRO PRIMA dulu. sapa pernah tengok? adlin and Ac Mizal berlakon together-together dekat P.Pudu :) wow ! awesome !



see.. amazing right?? ! teringin nak pergi tengok depan mata :"(


Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu.Hanya boleh disebarkan pd org2 tertentu sahaja... Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat 1 bilik dipanggil   "Bilik Terakhir". Dibilik inilah seringnya Berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.


Dinamakan "BILIK TERAKHIR" adalah krn dulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada Keesokan harinya dibilik gantung. Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorg diri & berbagai lagi perlakuan kerana menyesali Kesalahan mereka yg lalu. Mereka menjadi begitu krn dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yg telah diketahui mereka. Menurut kata warden2 yg masih ada di Penjara Pudu bila proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, suara org menangis & bermacam2 lagi dari Bilik Terakhir tersebut.
 Tak kurang juga ada diantara warden yg terlihat seekor kambing hitam sering masuk Menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan Kambing keluar semula.. Ramai bomoh & pawang yg dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yg sering kedengaran diwaktu mlm dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yg mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung. 

Nak dijadikan cerita pd suatu mlm Jumaat ketika hujan renyai2 seorg warden telah ditugaskan mengawal kawasan yg berhampiran dgn "BilikTerakhir" itu.  Ketika sdg berkawal kira2 lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sdg berlari2 berhampiran bilik tersebut. Ia cuba beranikan diri utk melihat apakah bendanya itu. Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dlm kesamaran seekor kambing hitam hairan bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu? Oleh krn ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.


Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yg samar2 itu sambil meninjau2 didlmnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila sampai je kedlm gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dlmnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba2 hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yg mengerikan seraya berkata,

"Heyyyyyy manusiaaa. Jangan kau sentuh Albab yang punyaaaaaa" Ha Ha Ha Ha Ha "Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa... "

udah tuuuuuuuuu........ giee buat keja......................ngulor je..

 Tahniah kerana minat membaca..

:P hahaha !!!






2 comments:

Wanie Ellina said...

best la blog ni.. :D rasa macam seram je penjara ni.. tapi bangunan penjara ni cantik juga kan..? :D

Nabiha erin balqis said...

hehe terima kasih! yupp! teringin nk pegi. tp skrg dh druntuhkn :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...